Wczorajszy temat odnośnie modyfikacji Audi RS6, który możecie przeczytać klikając w ten link bardzo dobrze się przyjął. Oznacza to dla mnie, że jesteście zainteresowani podobnymi tematami, a że dzisiaj jest niedziela czyli dzień luźniejszy to właśnie na takim temacie się skupimy. Chciałem przedstawić wam kolejny test z kanału AutoTopNL, ale tym razem troszkę dłuższy bo trwa ponad 20 minut. Głównym bohaterem odcinka będzie Audi R8 w wersji Spyder z silnikiem V10, które na warsztat wzięła firma MTM próbując wycisnąć z niego jak najwięcej.
Pomimo tego, że nowa generacja Audi R8 jest zdecydowanie lepsza od tej starszej nadal mamy słabość do tej poprzedniej. To pewnie dlatego, że wprowadziła ona pierwszy super samochód do oferty marki z czterema pierścieniami. Nadal jest to ostatni samochód z silnikiem V10 i manualną skrzynią biegów. To przedstawione na zdjęciu powyżej i na filmiku poniżej, nie jest jednak zwykłym Audi R8. Jest zmodyfikowanym R8 przez firmę MTM.
Co zmieniła firma MTM?
Pierwsze co od razu rzuca się w oczy to wygląd samochodu. Wizualnie został on zmodyfikowany poprzez dodanie mu pomarańczowych wstawek w postaci np. wlotów powietrza z tyłu, lusterek, felg czy paska biegnącego przez środek samochodu. Poza tym z tyłu zainstalowano spojler z włókna węglowego. Zwykłe Audi R8 rzuca się w oczy. Te rzuca się jeszcze bardziej.
Wnętrze samochodu też uległo zmianie. Samochód został wyposażony w nowe fotele sportowe. Stelaże foteli zostały wykonane z włókna węglowego dzięki czemu stały się lżejsze i wyglądają bardzo fajnie.
Ale tak wiem. Jesteście ciekawi osiągów tej bestii. Fabrycznie samochód jest wyposażony w silnik V10 o pojemności 5.2 litra i wytwarza on 520 koni mechanicznych. Egzemplarz przedstawiony w tym artykule generuje tych koni aż 606. MTM twierdzi, że pozwala rozpędzić się temu modelowi od 0 do 100km/h w 3.7s. Nowe Audi R8 Spyder jest więc trochę szybsze od tego z fabryczną mocą, które potrzebuje ponad 4 sekund. Dodatkowo firma zmieniła cały wydech, który jeszcze bardziej poprawia dźwięk jaki wytwarza ten 10 cylindrowy silnik. Zresztą sprawdźcie sami!