A4 B6

Używane Audi A4 B6 czyli wady i zalety modelu

Audi A4 B6 to samochód osobowy klasy średniej, który został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód jest dzisiaj stosunkowo tani, przez co jest dość popularny na rynku wtórnym. W tym przypadku za cenę nie większą niż 20 000zł możemy mieć prestiżowy i prawie niezawodny samochód. Pierwsze wersje sedanów zostały zaprezentowane w 2000 roku, dopiero rok później na rynek wprowadzono wersje Avant, z kolei od 2002 roku zaczęto produkować B6 z nadwoziem cabrio posiadającą automatyczny płócienny dach.

Silniki w A4 B6

silniki a4 b6Wersja B6 posiadała aż 21 wariantów silnikowych: 14 silników benzynowych i 7 silników diesla. W praktyce było 5 silników benzynowych i 2 silniki diesla. Resztę stanowiły różne warianty mocy. Dajmy na ten przykład silnik wysokoprężny o pojemności 1.9. Występował on w wersji 100, 115 i 130 konnej. Jednostka ta jest oszczędna i mało awaryjna ale nie zachwyca kulturą pracy. Ostatnia wersja 130 konna opcjonalnie występowała także z napędem Quattro. Chcąc kupować diesla mamy do wyboru także silnik V6 o pojemności 2.5 jednak jednostka ta nie jest za bardzo polecona wśród użytkowników tego modelu. Często skomplikowana budowa podwyższała także koszty serwisowania.

Z kolei z silników benzynowych polecaną jednostką jest ta z najniższa pojemnością 1.6 generująca 102 KM. Silnik jest mało awaryjny, prosty a w dodatku idealnie współpracuje z instalacją gazową co z kolei przekłada się na niskie koszty użytkowania samochodu. Poza najmniejszą z jednostek warto oczywiście wspomnieć o jednym z lepszych silników 1.8T, który w przypadku B6 występował aż w trzech wersjach o mocy 150, 163 i 190KM.

Nowa skrzynia biegów o nazwie Multitronic

multitronic

Pisząc o B6 warto też wspomnieć o nowej automatycznej skrzyni biegów Multitronic, która występowała tylko w wersjach z przednim napędem. Skrzynia ta, nie zyskała dobrej opinii na rynku, gdyż była dosyć awaryjna. Nieważne, czy samochód miał przejechane ponad 200 tysięcy kilometrów czy tylko 70, w takiej skrzyni potrafił paść sterownik , którego wymiana kosztowała aż 1200zł. Warto także nie oszczędzać na oleju w skrzyni i przeprowadzać jego wymianę co około 60 tysięcy kilometrów, gdyż opiłki zbierające się w oleju potrafiły niszczyć jej mechanizm. Koszt wymiany oleju wraz z kosztem samego oleju to 300zł.

Zmiany w płycie podłogowej

Wspomniana wyżej wersja A4 zbudowana została na zupełnie nowej płycie podłogowej o oznaczeniu PL46 dzięki czemu większość elementów zawieszenia była wykonana z aluminium. Pozbyto się tylnej belki i zastosowano układ wielowahaczowy. Taka budowa była idealna, ale na dobre zachodnie drogi. W Polsce niestety takie części zużywały się dużo szybciej, ale dzięki wysokiej popularności modelu na rynku można było dostać zamienniki tych części w bardzo dobrych cenach. Warto jednak zwrócić uwagę na jakość zamienników, gdyż może się okazać, że taki element nie wytrzyma zbyt wiele czasu i będzie trzeba wymienić go po raz drugi.

Wnętrze:

wnętrze a4 b6

 

Warto także wspomnieć o wnętrzu A4 B6. Było ono tak dobrze spasowane, że nawet gdy samochód miał przejechane ponad 200 tysięcy kilometrów nic w nim nie skrzypiało i nie trzeszczało. Jakość elementów zarówno drewnianych jak i aluminiowych jest również bardzo wysoka, jednak farba na niektórych przyciskach jest słaba i po pewnym czasie zaczyna z nich schodzić. Mimo wszystko pod względem wykonania to jeden z najlepszych modeli w swojej klasie.

 

Przed zakupem…

Przed zakupem Audi A4 B6 warto rzucić okiem na stan zawieszenie, w szczególności wyżej wspomnianych a5 b6 avantwahaczy skupiając główną uwagę na tych z przodu, gdyż to one ze względu na wagę silnika wybijają się częściej.

Użytkownicy tego modelu twierdzą, żeby zwrócić też uwagę na przekładnie kierowniczą. Objawem tej usterki mogą być luzy na kierownicy oraz stuki dochodzące z okolic kolumny kierowniczej.

Z drobniejszych rzeczy warto też wspomnieć o wypalających się pikselach komputera pokładowego (FIS) czy klimatronica. Jest to jedynie problem estetyczny, który nie każdemu może przeszkadzać.

B6 posiada bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne także jeśli gdzieś wychodzi rdza może świadczyć to o tym, że samochód jest powypadkowy.

Podsumowanie

B6 to jeden z najtrwalszych i najlepiej wyposażonych modeli w swojej klasie. Po wybraniu odpowiedniej jednostki silnikowej możemy oczekiwać od niej niezawodności. Warto też odpuścić sobie skrzynie biegów w wersji Multitronic. Jeżeli zależy nam na automatycznej skrzyni to zwracamy uwagę tylko na tę o nazwie Tiptronic. W przypadku manulanej skrzyni biegów zarówno 5 jak i 6 biegowej nie można nic zarzucić. Samochód ten na portalach aukcyjnych można kupić już od kilku tysięcy złotych, jednak na zakup zadbanej sztuki trzeba przeznaczyć już około 15 000zł.  Za te najbardziej zadbane musimy zapłacić nawet 9 tysięcy więcej.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email