Audi i BMW czyli słynna bitwa billboardowa

Jakiś czas temu pisaliśmy o bitwie słownej marek Audi i BMW na twitterze, gdzie napisaliśmy też, że to nie pierwsza taka sytuacja tych dwóch firm. W tym wpisie postanowiliśmy przypomnieć wam o słynnej bitwie billboardowej, w której wzięły udział jeszcze takie marki jak Subaru czy Bentley.

BMW to wszystko zaczęło

Pierwszy ruch należał do marki BMW gdzie na łamach europejskiej prasy ukazały się reklamy o treści:

Gratulacje dla Audi za zdobycie tytułu Auta Roku 2006 w RPA składa zwycięzca światowego plebiscytu na Samochód Roku 2006.

bmw1

Oczywiście firma Audi nie chciała być gorsza i ich marketingowcy stworzyli reklamę o następującej treści:

Gratulacje dla BMW za zdobycie tytułu Samochodu Roku 2006 składa sześciokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans w latach 2000-2006.

audi1

Moment tej rywalizacji na chwile wykorzystała marka Subaru wypuszczając reklamę, której treść brzmiała tak:

Brawa dla Audi i BMW za wygrane w konkursach piękności składa zwycięzca międzynarodowego plebiscytu na Najlepszy Silnik 2006 roku.

subaru

Potem nastąpiła chwila przerwy. Dopiero w 2009 roku Audi postanowiło odpowiedzieć na telewizyjny spot BMW przedstawiający motyw szachów. Na ulicach w Kalifornii pojawił się billboard z hasłem:

 „Szachy? Nie, dzięki, wolę pojeździć” 

audi2

Niestety BMW nie odpowiedziało więc Audi postanowiło zastąpić tę reklamę nową, z nowym bardziej prowokującym i krótkim hasłem o treści: „Twój ruch BMW”

yourmove

Tym razem na reakcje konkurenta nie trzeba było długo czekać. Niedaleko reklamy Audi pojawił się billboard bawarskiej marki o prostej i krótkiej treści „Szach-mat”.

bmw

Audi postanowiło wykorzystać krok BMW i stworzyło sąsiadujący billboard ze zdjęciem modelu R8 o treści:

„Wasz pionek nie wygra z naszym królem”

audi r8

Konkurent nie odpowiedział na to billboardem, ale zamiast tego przyczepili do billboardu Audi wielki balon z modelem swojego bolidu:

Następnie firma z Monachium przeniosła rywalizacje do telewizji gdzie wypuszczono reklamę, w której słowem kluczowym był wyraz joy co po przetłumaczeniu oznacza radość.

Audi wykorzystało słowo joy, ale nie stworzyło spotu telewizyjnego, a zwykły banner. Literkę o w słowie joy, zastąpili czterema pierścieniami, a wyglądało to tak:

Na co konkurent odpowiedział spotem reklamowym, podobnym do poprzedniego jednak trochę zmodyfikowanym na którym to różne modele ich marki obserwuje właściciel Audi podejmujący nieudaną próbę wskoczenia do swojego samochodu. Niestety film z reklamą został usunięty z YouTube więc musicie sobie to wyobrazić 😉

Jak podsumowanie całej wojny marketingowej można wrzucić banner Bentleya, który wygląda następująco:

 

Facebook
Twitter
Odwiedź sklep

Kliknij w przycisk i sprawdź gadżety dla prawdziwego fana Audi w naszym sklepie!